Tinashe_BLOG-FOTKE_147.jpg

TINASHE INTERVJU V REVIJI LEA, FEBRUAR 2015

OBLIKOVANJE JE RESEN POSEL, ZATO OBLIKOVALEC NE MORE BITI VSAK

Grafično in oblikovalsko področje je včasih vljalo za pretežno moško delo, a v zadnjem se času tudi nežnejši spol čedalje bolj uveljavlja. Pri nas je Tina Fojkar Tomaševič zagotovo ena tistih, katere pomoč poiščejo vsi tisti, ki si željio na tem področju nekaj več. 

Tina je zelo hitro odkrila svojo veliko strast, ki se navezuje na oblikovanje. “Že v gimnaziji sem vedela, da si želim kariere v kreativni sferi. Najprej sem bila prepričana, da bom šolanje nadaljevala na Fakulteti za arhitekturo, ko pa sem izvedela za smer oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO), sem takoj začutila, da bo to moja prava izbira. Sprejemne izpite sem uspešno opravila že v prvem poskusu, leta 2009 pa s teoretično diplomsko nalogo (kar je na akademiji redkost) diplomirala z odliko,” nam je zaupala. Že v času študija je ugotovila, da jo veliko bolj pritegne grafično oblikovanje in se s tem usmerila na novo pot. “Na akademiji sem sicer študirala industrijsko oblikovanje, a ker so s propadom večine velikih, predvsem pohištvenih podjetij, bile možnosti za študentsko delo industrijskega oblikovalca zelo majhne, sem začela z delom v grafični agenciji. Tako sem se aktivno spoznala z grafičnem oblikovanjem in se tudi v diplomskem delu z naslovom “Porast vloge vizualne identitete v sodobni kulturni ponudbi” usmerila v to področje. Ob delu sem se zaljubila v sam proces oblikovanja, v način, kako lahko s pomočjo usklajene celostne grafične podobe nekemu podjetju oz. blagovni znamki povečaš dodano vrednost, povečaš ugled ter dolgoročno vplivaš tudi na poslovno rast podjetja.”

KRAJE AVTORSKIH PRAVIC

Po končanem študiju se je usmerila v svojo podjetniško pot in oblikovala blagovno znamko Tinashe. “O podjetniški poti sem začela razmišljati po končani fakulteti, ko sem se hitro sprijaznila s slabo ponudbo delovnih mest v moji stroki. Tako sem še v istem letu odprla svoj studio grafičnega oblikovanja Tinashe. Za ta korak se zagotovo ne bi odločila tako hitro, če si že med študijem ne bi pridobila delovnih izkušnj v oblikovalski agenciji. S težkimi situacijami se v podjetništvu srečuješ skoraj vsakodnevno. Poleg celodnevnega delovnika in samega oblikovanja, ko je potrebno najti ravnotežje med oblikovalskimi trendi ter željami naročnikov, je veliko truda potrebno vložiti v pridobivanje novih naročnikov in marketing. Problem pa predstavlja tudi plačilna nedisciplina in kopiranje oz. kršenje avtorskih pravic.” Prav s slednjim ima Tina tudi veliko izkušenj. “S kopiranjem mojega dela sem se pri oblikovanju poročnih tiskovin srečala že večkrat, zato lahko trdim, da bi bilo potrebno na tem področju postoriti še marsikaj. Pojem avtorstva opredeljuje Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah, za katerega sta pristojna Urad RS za intelektualno lastnino in Avtorska agencija Slovenije. Omenila bi tudi t.i. Etični kodeks Društva oblikovalcev Slovenije, katerega članica sem, ki kot eno glavnih meril stroke navaja, da oblikovalec priznava kakovost dela drugih oblikovalcev in jim konkurira le lojalno. Ob sporu v zvezi s pravicami intelektualne lastnine lahko imetnik pravic izbira med civilnimi, kazenskimi in upravnimi ukrepi. Najpogostejši ukrep je tožba, ki jo imetnik pravic vloži na Okrožnem sodišču v Ljubljani. Da gre za še zelo nerazvito področje potrjuje tudi dejstvo, da je malo katera odvetniška pisarna specializirana za to področje.”

DELA Z ZNANIMI

Pred petimi leti je tako nastala Tinina blagovna znamka Tinashe, in takrat je bila na trgu skoraj edina, ki se je tega dela lotila profesionalno. Danes je že veliko ponudnikov, a Tina še vedno izstopa. “Znamka Tinashe temelji na lastnih oblikovalskih rešitvah. V štirih letih delovanja sem uspela ustvariti prepoznaven slog, ki je izražen predvsem v pisanih grafikah in kompozicijskih rešitvah, ki se ponavljajo skozi vse modele mojih tiskovin. S trdim delom, profesionalnim pristopom in vlaganjem v promocijo znamke sem uspela doseči prepoznavnost na trgu poročnih ponudnikov. Ko sem začela, sem bila skoraj edina, ki se je tega lotila strogo profesionalno. Želela sem prenesti svoje znanje iz poslovnega sveta na področje porok in parom ponuditi oblikovanje modernih celostnih grafičnih podob njihovega dogodka. V treh letih delovanja sem oblikovala poročne tiskovine že za več kot 200 parov, med katerimi so tudi številni znani Slovenci (nogometaši Mišo Brečko, Nejc Pečnik, Tim Matavž, Rok Kronaveter, Rok Elsner, smučar Bernard Vajdič, plavalec Matjaž Markič, politik Andrej Šircelj, gostinec Aleš Čad, pevka Maja Misson ter mnogi drugi, ki želijo ostati neimenovani). Na podlagi mojih izkušenj se pari, po vzoru porok iz tujine, skoraj vsi odločajo za celostno grafično podobo poroke, ki poroki doda poseben stilski pečat. Tako poleg vabil parom oblikujem tudi jedilne liste, številke miz, plakate sedežnega reda, imenske kartice, stilske čokoladice v unikatnih ovojih, naprsne priponke, vinske etikete, tulce za riž, avtomobilske tablice skratka, vse kar je tiskanega lahko nosi podpis Tinashe. Naj omenim, da parom že na začetku oblikujem tudi osebni logotip, ki se ponavlja skozi celoten komplet tiskovin in darilc. Tiskovine na spletni strani uvrščam v tri stilsko različne kolekcije tako ima vsa par ima možnost, da izbere design, ki se prilega njihovi podobi poroke. Možne so prilagoditve barv ter modelov tiskovin, lahko se dogovorimo tudi za razne kombinacije med različnimi modeli. Seveda pa nudim tudi oblikovanje po naročilu in svetovanje v studiu (po predhodnem naročilu).” Seveda pa Tina ne oblikuje samo poročnih vabil. “Pri svojem delu obožujem možnost, da lahko združujem dva zelo različna področja: omenjene poroke in poslovni svet. Na obeh področjih ustvarjam z veliko strastjo tako, da se ne morem odločiti kaj mi je ljubše. Na področju poročnih tiskovin ustvarjam bolj suptilne grafične kreacije, vedno znova se veselim tudi novih spoznavanj parov, ki so v zelo lepem življenjskem obdobju. Pri oblikovanju za podjetja pa me privlači celoten proces dela, od prvih sestankov, prvih idej, oblikovanja celostnih podob do predstavitvenih srečanj. Kreiranje novih ali prenove obstoječih grafičnih podob podjetji mi predstavlja še posebno velik izziv. Na obeh področjih se trudim s strokovnostjo, občutkom za stil in osebnih pristopom zadovoljiti vsakega naročnika.”

ČAS ZASE

Prostega časa Tina nima veliko, če pa ga že ima, potem ga izkoristi za kakšna potovanja, ki so zakladnica novih idej. “Ob samostojni poslovni poti je med delovniki prostega časa zelo malo. Ker svoj poklic obožujem in ga ne jemljem strogo kot službo, mi ni težko včasih delati tudi dvanajst ur na dan. Tako tudi ob prostih uricah še vedno brskam po tablici in telefonu, odgovarjam na e-maile, urejam formalnosti, spremljem trende in iščem nove ideje idp. Drugače zelo rada potujem, obožujem velike prestolnice z mestnim vrvežem kot so New York, London, Pariz, Milano. Kot modna navdušenka imam rada dober šoping, dobro hrano (predvsem testenine, solate in morsko hrano), obisk umetniških muzejev, dobro glasbo, dolg spanec, poletne mesece in družbo ljudi, ki jih imam rada. Ko imam čas rada kuham, berem, igram tenis, grem tečt ali na sprehod. Vsak dan mi družbo dela tudi nemški terier Bobby, ki smo ga rešili pred zavetiščem.”

Napisala: MIMA

Foto: Bernarda Plavšič, BFM photography

 

Tina Fojkar Tomasevic_PODPIS_blog

×

Comments are closed.